Steffie, Pieter en Roy van Rijnsoever nemen afscheid van hun autoschadeherstelbedrijf
Steffie, Pieter en Roy van Rijnsoever nemen afscheid van hun autoschadeherstelbedrijf Van Rijnsoever

Soester Pieter van Rijnsoever neemt afscheid

Zakelijk

SOEST ’Van de kleinste deuk tot de grootste schade’ repareerden Pieter van Rijnsoever en zijn team. Hij startte in 2001 met zijn schadeherstelbedrijf voor automobielen. Na 21 jaar service en vakmanschap stappen Pieter en Steffie van Rijnsoever uit de zaak. Hugo Lijding, directeur van onder meer Paul’s Garage en Autoschade Hilversum, wordt de nieuwe eigenaar.

Door Peter Beijer

De gevoelens bij Pieter en zijn vrouw Steffie zijn dubbel. ,,Wij hebben 21 jaar met heel veel plezier ons bedrijf gerund”, vertelt Pieter. ,,Maar helaas moet ik vanwege gezondheidsredenen een stapje terug doen. Een stapje terug om hopelijk over een paar jaar weer twee stapjes vooruit te doen.”

AMBACHTELIJK De service van Van Rijnsoever was voor vele Soesters, maar ook voor autobezitters uit de regio het motief om voor deze schadebehandelaar te kiezen. Het vakmanschap van de Soester ondernemer werd in 2018 door schadeherstelplatform Fixico beoordeeld en daarbij kwam het bedrijf bij de top 25 van beste herstelbedrijven van Nederland. Pieter: ,,Persoonlijke aandacht vonden wij belangrijk. Net even iets meer doen dan een ander. Dat lelijke plekje herstellen dat weliswaar niet bij de schade hoort. Schadeherstel is ambachtelijk werk. Ik ben ermee opgegroeid.”

HERINNERINGEN Het valt de Van Rijnsoevers na al die jaren niet licht om afscheid te nemen van hun zorgvuldig opgebouwd bedrijf. ,,Wat blijft zijn de mooie herinneringen”, zegt Steffie. ,,Ach, had ik alles maar opgeschreven, ik had er een boek van kunnen maken van die leuke, gekke en mooie dingen die wij met klanten hebben meegemaakt. Een man die zijn voorkant plat reed in een garage en ervan overtuigd was dat de kolom waar hij tegen aanreed verplaatst was.”

SCHADE Pieter glimlacht en vertelt een anekdote: ,,Een vrouw kwam binnen met schade. Maar dat moest allemaal discreet afgehandeld worden. Ze wilde voor haar zoon niet weten dat ze schade had gereden. Wat dacht je wat; een uur later komt die zoon binnen. Ook met schade en ziet de auto van zijn moeder. Ze konden er beiden, achteraf, om lachen.”

SOCIAAL WERKERS Zo rijgen de anekdotes zich aaneen. Steffie: ,,Huilende mensen bij de receptie omdat ze hun auto in de kreukels hadden gereden. We waren af en toe net sociaal werkers. Ik snap die tranen wel, als je net een aanrijding hebt gehad zit je vol met adrenaline en emotie. Och weet je nog Pieter, die dag dat het zo ijzelde. Drie auto’s in een kettingbotsing. Nummer één en drie waren al klant bij ons en ze namen nummer twee, die ons niet kende, ook maar mee.”

ROY In een eerder verhaal voor deze krant kwam zoon Roy ook aan het woord. De toen tienjarige maakte van zijn ambities geen geheim. Hij wilde ook ooit autoschadehersteller worden. Pieter: ,,Roy is inmiddels vijftien en hij loopt stage bij een ander schadeherstelbedrijf. Dat gaat prima. Wie weet komt er ooit onder zijn naam weer een autoschadeherstelbedrijf Van Rijnsoever in Soest. Ik sluit dat niet uit.”

Voor Pieter en Steffie komt nu een periode aan van rust. Pieter heeft plannen voor de toekomst. ,,Als ik weer fit ben wil ik mij gaan toeleggen op de in- en verkoop van mooie schadeauto’s.”

PERSONEEL Het schadebedrijf aan de Nijverheidsweg krijgt met de Hilversummer Hugo Lijding een nieuwe eigenaar. Pieter: ,,Ons personeel blijft hier werkzaam. Wij zijn ervan overtuigd dat onze klanten dezelfde service en vakmanschap kunnen blijven genieten. Wij bedanken alle klanten, leveranciers en alle andere betrokkenen voor alle mooie jaren! Met een warme groet, Pieter, Steffie en Roy van Rijnsoever.”

advertentie
advertentie