Afbeelding
Eempers

Brand in toilet fysio zet niet door

1 november 2023 om 16:34 Brand

SOEST Kortsluiting in het afzuigsysteem in het toilet van fysio De Bundeling, locatie de Rotonde Soesterbergsestraat, was de oorzaak van de rook- en roetschade in de pand. Een deel van het interieur raakte daardoor zwartgeblakerd. Een medewerker van de Stichting Salvage heeft de eerste maatregelen genomen om de schade te laten herstellen.

door Jan van Steendelaar

In de voorgaande nacht was een rookmelders afgegaan in een van de bovenwoningen. De bewoner ging op onderzoek maar kon geen oorzaak vinden. ‘s Morgens roken de bewoners een brandlucht en riepen ze de hulp van de brandweer in. Op de bovenverdieping werd niets gevonden, in tegenstelling tot de begane grond. Daar lokaliseerde de brandweer de plek van de brandlucht: in het toilet van de fysio op de begane grond. Omdat de deur gesloten was gebleven, was de brand door gebrek aan zuurstof gesmoord.

De brandweer kon zich beperken tot het ventileren van de woningen en de praktijkruimte. Deze bleef daarna dicht om schoongemaakt te worden. De warmtebeeldcamera gaf ten slotte aan dat er verder geen gevaar meer was.

advertentie
advertentie