Open brief van Kringloopwinkel Woord en Daad

10 mei 2022 om 21:19 Overig Deel je nieuws

Aan iedereen die steeds vergeet bij onze kassa af te rekenen,

Wist je dat in onze kringloopwinkel 70 mensen zich elke week vrijwillig inzetten voor ons werkproject in Burkina Faso? Dat zij per week ongeveer 1000 artikelen uitpakken, schoonmaken, prijzen en een mooi plekje in de winkel geven?

Wist je dat onze klanten met veel plezier hun spullen bij ons inleveren, omdat ze het fijn vinden dat ze daarmee een bijdrage leveren aan een hoopvolle toekomst voor jongeren in Burkina Faso?

Wist je dat wij geen enkel winstoogmerk hebben, volledig draaien op vrijwilligers en heel onze opbrengst bestemd is voor ons mooie doel?

We hopen dat je hier eens aan denkt, elke keer als je iets vergeet af te rekenen. Of elke keer als je iets uit de verpakking haalt en het lege doosje achterlaat. Als je onze kleding aanhoudt onder je eigen kleding en zo de winkel weer uitloopt, de lege hangers in de paskamer als getuige.

Wij weigeren om onze winkel om te bouwen met alarmpoortjes. Of al onze spullen te voorzien van een chip. Wij gaan er niet in mee om elke tas te controleren of andere vergaande maatregelen te nemen. Wij willen graag een laagdrempelige plek zijn, waar iedereen welkom is. Waar de koffie met koek klaarstaat en je je bijdrage daarvoor gewoon in een pot op tafel kan doen. Waar we omzien naar elkaar en elkaar niet hoeven te controleren. Omdat we ons samen met al onze klanten in willen zetten voor mensen ver weg en dicht bij. Omdat we geloven in hergebruik en ontmoeting. Omdat we ervan overtuigd zijn dat niemand gelukkig wordt van stelen of oneerlijkheid.

Dus kom je een volgende keer weer bij ons langs? Help dan mee met ons project en reken je aankopen gewoon af bij onze kassa. Dankjewel namens alle jongeren die deelnemen aan ons project Werk en Opleiding in Burkina Faso!

advertentie