Afbeelding
BDU Media
Advertorial

'Je slaagt altijd in de Van Weedestraat'

18 juni 2020 om 21:05 Zakelijk

SOEST Het was zomaar een dag, midden in een werkweek, toen de ondernemers van de Ondernemersvereniging Van Weedestraat verrast werden. 

Voorzitter Angelique van der Linden vertelt: ,,Wij wilden onze leden een hart onder de riem steken. Het zijn onzekere en moeilijke tijden. Wij zijn als bestuur bij de ondernemers op bezoek gegaan en hebben ze getrakteerd op gebak. De lekkernij, uiteraard afkomstig van Lex Verkley, ging er in als koek, maar nog belangrijker was het om onze leden even te kunnen spreken en onze betrokkenheid te kunnen tonen . Wij waren blij verrast om te vernemen dat het bij veel bedrijven ondanks alles goed gaat.”

Een prettige constatering dus, toch waren er bepaalde branches die het gewoon echt moeilijk hebben vertelt Angelique. ,,Het is geen verrassing dat de horeca het lastig heeft. Onze leden Proef, Just Jeff en de Lindenhof moesten de deur sluiten. Gelukkig zijn de maatregelen wat versoepeld.

Ondernemersvereniging is blij met Soester loyaliteit

Jeffrey van den Broek van restaurant Just Jeff is blij met de versoepeling van de lockdown, maar moest wel de nodige maatregelen nemen voordat de deuren open gingen: ,,Binnen hebben we de stoelen en tafels op anderhalve meter van elkaar gezet. Dat betekent een enorme reductie aan zitplaatsen. Bij binnenkomst is er een plek waar de handen gereinigd moeten worden en wij hebben een speciaal systeem voor het controlegesprek gecreëerd. Het terras buiten is afgescheiden in vakken. Dat zorgt voor duidelijkheid. Blij dat we weer open zijn. De eerste dagen zat het terras al aardig vol en er komt weer leven in de straat, dat is goed voor de sfeer.”

(Artikel gaat verder onder de afbeelding).


BDU Media

PASREKJE Anja Middelman van de gelijknamige modewinkel vertelt over haar ervaringen: ,,In de beginfase waren we op aangepaste tijden open. Inmiddels zijn wij de hele week weer open. In de eerste fase van de lockdown hebben we onze vaste klanten nagebeld, tasjes aan de deur bezorgd en via social media filmpjes en foto’s gestuurd. Het was voor ons team een creatieve periode waarin we echt anders zijn gaan denken om onze klant toch te benaderen, ook om de  binding en onze betrokkenheid met ze te delen. We zijn in de winkel aan de slag gegaan om het winkelen zo veilig mogelijk te maken voor de klant en personeel. Dat gaat nu prima. Elke klant heeft een pasrekje waar de kleding die men wil passen op wordt gehangen. Het ‘persoonlijke pasrekje’ noemen we dat, werkt echt heel fijn.”

TOEKOMST Anja is positief over de toekomst: ,,Wij beraden ons, samen met de leveranciers en de brancheorganisatie. Deze crisis geeft wellicht een nieuwe beweging aan het modesegment. Hoe verbeteren we de inkoop en logistiek en zo zijn er nog veel meer ideeën die nu in een snellere fase verandering gaan brengen.”

BELANG Bestuurslid Beatrijs Wouterse legt uit wat het belang is van de ondernemersvereniging: ,,Met een ondernemersvereniging versterk je elkaars business en deel je expertise en ervaring. Wij zorgen dat de winkelstraat er aantrekkelijk en gastvrij uitziet, bijvoorbeeld met bloeiende zomer- en winterbaskets en feestverlichting in de winter. Zeker in deze tijd waarin veel ondernemers het niet breed hebben zijn we onze leden extra dankbaar voor hun steun en bijdrage.”

Het mooiste aan deze periode is dat we gemerkt hebben dat de Soester klandizie heel trouw is

BREED AANBOD Beatrijs: ,,Wij hebben hier in Soestdijk een breed aanbod met een goede mix. Je kan hier al je boodschappen halen, een kopje koffie drinken, lunchen of een lekker hapje eten. We hebben detailhandel, horeca en contactberoepen zoals kappers en pedicure. Ook de ondernemersvormen zijn gevarieerd met zelfstandig ondernemers, franchisers en landelijke ketens.”

DIGITAAL Het viel Angelique op dat de klanten ook op digitale manier het winkelgebied trouw bleven: ,,We hebben gemerkt dat ook in tijden van gedwongen thuisblijven onze leden van toegevoegde waarde zijn voor hun klanten en gasten. Veel ondernemers van onze ondernemersvereniging hebben, naast hun fysieke bedrijf ook een website/webshop, waarbij er aan huis bezorgd kan worden. Prima! Dat is een mooie extra service en gemak voor de klant.”

VADERDAG In het voorjaar zijn veel feestdagen noodgedwongen thuis doorgebracht. Maar gelukkig is er binnenkort nog iets te vieren merkt Angelique op: ,,Kom kijken in ons winkelgebied. De etalages en winkels zijn ingericht op Vaderdag dat zondag 21 juni gevierd wordt. Verwen papa met een leuk cadeau of verras hem op een lekkere lunch. Wij hebben in ons winkelgebied meer dan genoeg mogelijkheden. Je slaagt altijd in de Van Weedestraat.”

Beatrijs sluit af: ,,Het mooiste aan deze periode is dat we gemerkt hebben dat de Soester klandizie heel trouw is. Vanaf deze plaats willen wij al die mensen hartelijk danken voor hun blijvende loyaliteit. Met elkaar richten wij ons op een positieve toekomst.”

Meer info: www.vanweedestraat.nl.

ABN AMRO, Action, Albert Heijn, Angela Borgts Pedicure en Massage, Arthur & Willemijn, Banketbakkerij Verkley, Benu Apotheek, Blokker, Bob’s bloemen, Broers Fietsen, Bruna, Cigo Peperzak, Corneli Coiffure, Cristel de Groot bloemen, De Goudreinet, Dorresteyn Schoenen, Van der Linden Slijterij – Wijnhandel, Eko Plaza, Etos, Expert Soest, Foto Swager, Freewear Soest, Gommers wijnimport, Grand Cafe de Lindenhof, Hans Anders opticien, Hans Nota Optiek , Hema Soestdijk, Hizi Hair, Hulleman Optiek , JBV Notarissen, Just Jeff, Juwelier Martin van Zijp, Lidl Nederland GmbH, Livera Lindessa, Middelman Mode, Mooi Parfumerie Kok, Mundial Kapsalon, Telecombinatie, Outpost Jeans, Proef, Queens, RMR Soundsystems/ Hifi Choice, Silvijn meubels, Slagerij Van Asch, SKS Store, Twee 21, Van Ellen Slaapspecialist, Wereldwinkel, Wibra, Xenos, Ziengs, #HAIR, Pim's Olifant

advertentie
advertentie