Leroy Karwoczik: ,,Elektrisch en hybride rijden is een trend die blijft doorgaan. Daar zijn wij als bedrijf klaar voor.
Leroy Karwoczik: ,,Elektrisch en hybride rijden is een trend die blijft doorgaan. Daar zijn wij als bedrijf klaar voor." Peter Beijer

Derde generatie van De Soester startklaar

25 september 2019 om 17:31 Zakelijk

SOEST De Soester is een bijzonder bedrijf. 63 jaar geleden is het bedrijf opgericht door de Poolse soldaat Sjors Karwoczik. De derde generatie staat klaar om het stokje van vader Jorg over te nemen.

Peter Beijer

De modern vormgegeven locatie van de Soester op de hoek van de Kostverlorenweg/Laanstraat heeft wat weg van een museum. Het familiebezit aan klassieke auto's laat onder meer een Chevrolet uit 1928 en een Messerschmitt zien. Vanaf een fotowand kijken de oprichters Sjors en Coby Karwoczik glimlachend de zaak in. Het is duidelijk, De Soesternademt nostalgie, maar is ook een modern, springlevend bedrijf dat klaar is voor de toekomst. Een toekomst waarvan de derde generatie Karwoczik het gezicht zal zijn.

DERDE GENERATIE Leroy Karwoczik (28) is de jongste van de kinderen van Jorg en Frida. Met een twinkeling in zijn ogen vertelt hij over het bedrijf waarin hij, samen met zijn broer en zus, is opgegroeid. ,,Natuurlijk is De Soester ons met de paplepel ingebracht. Maar langzaam maar zeker zijn wij ook in het bedrijf gegroeid. Nu komt de tijd eraan dat wij het stokje van onze ouders overnemen. De derde generatie komt eraan!"

De taakverdeling van het drietal is duidelijk. Leroy doet de in- en verkoop van auto's en verzorgt het relatieonderhoud. Broer Marvin (34) beheert de werkplaats en zus Kirby (32) verzorgt de administratie en receptie. Leroy over zijn zus: ,,Zij is een wandelend CRM-systeem. Als zij een klant aan de telefoon krijgt herkent ze direct de stem en weet ze uit haar hoofd welke auto daarbij hoort."

KLANTEN KENNEN Kirby hoort de complimenten van haar broer glimlachend aan. Klanten kennen en weten wat de wensen en behoeften zijn is volgens Leroy het sterke punt van De Soester.

,,Het lokale karakter van ons bedrijf willen wij zeker behouden. Onze klanten moeten zich thuis voelen. De laagdrempelige toegankelijkheid is zowel letterlijk als figuurlijk groot. Ook wanneer je een auto bij ons koopt moet dat een feestje zijn. Je komt hier met je spaarcentjes en dan verwacht je, terecht, een goede service en vakmanschap."

HECHT TEAM De ruim zes decennia ervaring bij De Soester betaalt zich volgens Leroy uit. ,,Wij hebben een hecht team medewerkers. John Smit werkt hier 52 jaar en Chris de Bruin staat hier vanaf zijn schooltijd. Zij zijn het levende bewijs van de jarenlange ervaring die ons team heeft en die aan ons is overgedragen. Het is onze bouwsteen voor een mooie toekomst. Daar zijn wij startklaar voor", benadrukt de jonge ondernemer van het autobedrijf.

HYBRIDE De autobranche verandert: ,,Elektrisch en hybride rijden is een trend die blijft doorgaan. Daar zijn wij klaar voor, wij hebben de scholing gehad, de kennis én de auto's in huis. Een voorbeeld van een elektrische auto is deze gloednieuwe Kia Niro. Onder de formule van Auto Vakmeester doen wij in- en verkoop van alle merken, onderhoud en reparatie, diagnostiek, apk-keuring, banden en een kentekenloket."

Leroy maakt nu al de klanten attent op de traditionele Wintercheckdag. ,,Deze is zaterdag 2 november van 9.00 tot 16.00 uur. Wij controleren de auto gratis op 18 wintergevoelige punten, er is een hapje en drankje en iedereen die zijn auto laat checken, krijgt een handige thermomok." Vader Jorg, die voorlopig nog actief blijft in De Soester, roept vanachter uit de zaak: ,,Het wordt een gezellige dag, in de sfeer van ons bedrijf: een echte familiedag!"

a        www.soester.nl of https://www.facebook.com/autobedrijfdesoester/

advertentie
advertentie