Frans Davelaar (l) met Robbert Klaver, commercieel directeur van FC Groningen. ,,Met de poten in de Groningse klei. Daar hou ik van!
Frans Davelaar (l) met Robbert Klaver, commercieel directeur van FC Groningen. ,,Met de poten in de Groningse klei. Daar hou ik van!" FC Groningen

Davelaar en FC Groningen

1 juli 2019 om 11:39 lokaal

Office Centre hoofdsponsor van eredivisionist

SOEST De Soester ondernemer Frans Davelaar (51) wordt met zijn bedrijf Office Centre de nieuwe hoofdsponsor van FC Groningen. De specialist in Office Supplies en Office oplossingen voor ondernemers, tekende een overeenkomst voor twee seizoenen met een optie op nog een derde contractjaar.

Peter Beijer

Toen het relatief kleine KantoorExpert uit Soest (125 banen) vorig jaar het veel grote Office Centre (550 werknemers) overnam maakte CEO Frans Davelaar geen geheim van zijn ambities om de landelijk grootste speler te worden in de markt van kantoorbenodigdheden. Het sponsorschap van FC Groningen past daar volgens de Soester perfect bij. ,,Wij hebben 39 vestigingen die regionaal bekend zijn. Wij zochten een kapstok om ook landelijk publiciteit te maken. Dat kan je doen door een groot sportevenement of een muziekfestival te sponsoren. Wij menen dat een eredivisieclub beter in de strategie past."

HARD WERKEN Davelaar en zijn team gingen op zoek naar een geschikte club. Regionaal waren er al contacten met de FC uit het hoge noorden. ,,FC Groningen past perfect bij Office Centre. Beide organisaties moeten het hebben van hard werken en de lat hoog leggen. Mooie ambities die op een normale manier bereikt moeten worden. Geen gekkigheid, maar gewoon je centjes verdienen. Voorbeeld: nadat we donderdag het hele circus rondom de bekendmaking van het sponsorschap hadden gehad, ben ik samen met de directie van FC Groningen een hapje gaan eten. Dat deden we in een kroeg op de grote markt. Lekker eten in een gemoedelijke sfeer. Geen sjiek restaurant waar witte lakens op de tafel liggen, maar heerlijk met de poten in de Groningse klei. Daar hou ik van!"

De Soester heeft al kennis gemaakt met enkele kopstukken van de club. ,,Vorige week met trainer Danny Buijs gesproken. Die wilde een week eerder beginnen met trainen. Zo gedreven is hij om het seizoen goed te starten. Sergio Padt is mijn favoriete speler. Misschien komt dat omdat ik ook ooit keeper was. Sergio heeft vorig jaar een akkefietje gehad, vechtpartijtje in een trein. Hij ging door het stof, leverde zijn aanvoerdersband in en hup…hij ging weer verder."

BETROKKENHEID Office Centre doet al veel in de sport. ,,Wij zijn een serieuze partner van Feyenoord. Ook een club die bij ons DNA past. Hier in Soest kan ik genieten van de dorpsbetrokkenheid. Zelf ben ik opgegroeid bij VVZ'49, maar ik heb ook wel wat met SO Soest. Verenigingen waar de clubliefde regeert en waar wij met plezier sponsoren. In de toekomst kan ik met FC Groningen misschien wat betekenen voor de Soester sportwereld."

De club en het bedrijf gaan elkaar helpen: ,,FC Groningen heeft nog nooit een sponsor gehad die zich op ons marktgebied begeeft en kan een ambassadeur voor ons bedrijf zijn, ook bij andere clubs. Er is een overlegorgaan met de shirtsponsors van alle eredivisieclubs. Dan zit je toch met de grote bedrijven aan tafel. Zo is er contact met Asito, de sponsor van Heracles. Gezamenlijk gaan we een actie doen voor een goed doel."

advertentie
advertentie